בחירת חברת ההובלה, זו אחת ההחלטות הכי מפחידות במעבר דירה. כל חברות ההובלה מציגות עצמן כמקצועיות, מנוסות ואיכותיות, אך לא תמיד הדבר תואם את המציאות. כל אחד מאיתנו נתקל באינספור סיפורי אימה על חפצים שלא הגיעו ליעדם, רהיטים שנשברו, אי הופעת המוביל ביום המיועד, העלאת המחיר בזמן ההובלה, עבודה איטית מידי או מהירה מידי, שפה לא נקייה, תחושה לא נעימה מול הסבלים, ובכלל – התנהגות לא מקצועית מצד הנהלת החברה והעובדים.
כמה כללים שיעזרו:
הקפידו לבקש שלוש הצעות מחיר מפורטות ומדויקות מחברות שונות: אחת מחברה שהמליצו לכם עליה, אחת שמצאה חן בעיניכם ויזואלית ורגשית בגוגל/פייסבוק , (רצוי חברת בוטיק קטנה) ואחת מחברה גדולה וותיקה. כך תקבלו תמונת מצב לגבי השירות והמחיר הנכונים לכם. לא כל מה שיקר הוא טוב ולא כל מה שזול, כדאי. מומלץ להביא בחשבון את יכולתה של חברת ההובלות לפצות במקרה של נזק. ולא לקבל הצעות מחיר בטלפון!
דרישות סף: המלצה, ביקורת טובה וניסיון: קיבלתם המלצה ממכרים, יש עליו ביקורות טובות במדיה הדיגיטלית ויש לו הרבה שנות ניסיון- למעלה מחמש שנים נחשב סביר.
כך תוכלו לבחון מקצועיות: מן הסתם לא תמיד תהיו מודעים לבעיות שעלולות להיווצר בזמן ההובלה. לפי שאלות נציג חברת ההובלה, תוכלו לדעת אם הוא מקצועי ובעל ידע. כמו למשל, אזורים בהם נדרש אישור משטרה למעבר, האם כל החפצים עוברים בדלת או נדרש לכך פיתרון יצירתי, שימוש במעליות, חישוב שבילי גישה, חישוב העלאת והורדת החפצים באמצעות מנוף, האם ישנה גישה למשאית ולמנוף, איזה סוג מנוף, איך עוטפים את הרהיטים, באיזה חומרים משתמשים ועוד.
חוק השלושה: חשוב לדעת מי הצוות בפועל. לא די בפגישה עם מנהל או נציג החברה,שאלו מה הוותק של הצוות, האם הם עובדים יחד זמן רב או שישנו ראש צוות קבוע וכל השאר מתחלפים. מומלץ לדעת מראש כמה עובדים מונה הצוות, מה הנוהג לגבי תשר ומה מצופה מכם ביום המעבר. כל זה ייתן לכם מענה האם החברה ניחנה בגישה שירותית. אם קיבלתם מענה לשלושה פרמטרים חשובים, זכיתם.
ביטוח ואחריות: לברר בדיוק על אלו פריטים יש אחריות וביטוח, באיזה מצב יש עילה לתביעה, על מה חברת ההובלה מפצה במידה והביטוח אינו מכסה והאם ישנה השתתפות עצמית החלה על הלקוח.
ואחרון – אחרי ששקלתם את כל הפרמטרים הרציונליים, השאירו גם מקום לבטן ולאינטואיציה.
Comments